İŞLERİNİ E-TİCARETE TAŞIYANLAR

Sınırlar Kalkıyor temasıyla 3-5 Ekim arasında düzenlenen ICT SUMMIT EURASIA Bilişim Zirvesi’nin Geleceğin e-ticareti konulu oturumundan bir önceki yazımda bahsetmiştim. Bir diğer oturum da ‘İşlerini e-ticarete taşıyanlar’ başlığında toplanmıştı.

Konuşmacılar arasında aynı zamanda panelin başkanlığını da yürüten Hizlial.com Genel Müdürü Oktay Yılmaz, Evmanya.com Kurucu ve Genel Müdürü Aslı Gökdere, Yenicarsim.com Genel Koordinatörü Elif Bakiler, Morhipo.com Genel Müdürü Kaan Sönmez ile Fiyatbilir.com Proje Yöneticisi Talat Uyarer vardı.

Panel sektöre henüz yeni adım atmış Yenicarsim.com Genel Koordinatörü Elif Bakiler’in çiçeği burnunda sanal marketinden bahsetmesiyle başladı. Sitenin orta ölçekli firmalara yönelik hizmet verdiğini, Doğan grubu içersinde yer almanın ve arkasında

Hürriyet markasının olmasının tüketicinin ‘güven’ beklentisi açısından önemli olduğunu belirten Bakiler, Yeniçarşım’ın gerçek esnaflarla e-ticaret yapmak isteyen firmaların buluşma noktası olduğunu söyledi. 'Evden çıkmadan çarşıya çık' sloganıyla sektöre adım atan Yeniçarşım’ın 14 Ekim’de lansmanı yapılacak.

Doğru iş yaptığınız zaman en büyük rakibi bile bir senede yakalayabilirsiniz

Sektöre Trendyol ve Markafoni’den sonra hızla giriş yapan ve kendi hedef kitlesini yaratan Boyner Grubu bünyesindeki Morhipo, sektörde kısa sürede sağlam bir yere oturunca ister istemez en çok merak ettiğim sitelerden biri olmuştu. Sitenin başarısının altında eski Hepsiburada.com Genel Müdürü olan şimdi Morhipo markasına hizmet veren Kaan Dönmez’in rolü büyük.

Markanın alt yapı çalışmalarının ve ortaya çıkmasının 6 aylık bir süreçte gerçekleştiğini söyleyen Dönmez, ‘Doğru iş yaptığınız zaman en büyük rakibi bile bir senede yakalayabilirsiniz.’ dedi.

En az hesaplayabildiğim değişken işin içinde kadın olmasıymış

Tekstil işinin bir show business olduğunu ve sattıkları bir kıyafeti seksi göstermek zorunda olduklarını belirten Dönmez, ‘Sektöre girerken en az hesaplayabildiğim değişken işin içinde kadınların olmasıydı. LCD pazarını büyüten kadınlardı, salonun şık görünmesi gerekiyordu, kadın karar verdi ve bütün evler LCD’ye döndü. Erkek daha çok mantığıyla kıyaslayarak satın alıyor. Görüntüsüne değil işlevine bakıyor. Dolayısıyla erkek ve kadının satınalma davranışı çok farklı. ’ dedi. Çeşitli mecralara reklam vererek değil müşteri deneyimiyle marka olduklarının altını çizen Dönmez müşteriye gönderdikleri pakete bile çok dikkat ettiklerini, hatta paketi açan müşteriye anlık bir gülümseme yaşatmak için kutuların içine çikolata veya lokum koyduklarını belirtti. Dönmez, ‘Paketin sunumu bile senin markanı temsil eder ve marka olursan herşey daha ucuz.’ diyerek müşteri memnuniyetine gösterdikleri önemi vurguladı.

Evmanya sadece site değil tam bir yaşam alanı

Bebek odasından kek tarifine, evlilik hazırlıklarından bahçeye pek çok konuda özellikle kadınların takibinde olan Evmanya.com ise Genel Müdürü Aslı Gökdere’nin tabiriyle sadece site değil tam bir yaşam alanı. Çünkü kadınlar burada kendilerini ifade edebilecekleri bir platforma sahipler. Takipçilerinin %30-35’inin
çalışan kadınlardan oluştuğunu belirten Gökdere zaman sorunu yaşayan kadınların siteyi yakından takip ederek trendleri yakaladıklarını, birbirleriyle iletişime geçerek sosyalleştiklerini ve bilgi paylaşımında bulunduklarını söyledi. Alışveriş de yapabileceğiniz Evmanya’nın bir de e-dergisi bulunuyor.

Fabrikadan direk tüketiciye gönderim

Anneme son 10 yıl önce yakında evden çıkmadan internetten sipariş vererek market alışverişi yapacaksın ve dolaş, seç, taşı bir sürü şeyle uğraşıp yorulmayacaksın dediğimde ‘ben aldığım şeye dokunmak isterim, anlamam öyle internet falan’ demişti. İşte o koca 10 yıl geçti ve büyük marketler soğandan, tuvalet kağıdına neye ihtiyacımız varsa kapımıza kadar getiriyor artık. İşte bunlardan biri Fiyatbilir.com. Büyük hipermarketlerden bağımsız, ağır ama sağlam adımlarla yürüyen site, diğerlerinden farklı olarak ürünü aracı olmadan fabrikasından müşteriye ulaştırıyor. Dolayısıyla bu, ürün fiyatının tüketici lehine gelişmesini sağlıyor. Üreticilerle tek tek görüşerek reklam için harcadıkları bütçeleri Fiyatbilir için kargoya yönlendirdiklerini söyleyen Proje Yöneticisi Talat Uyarer, tüketiciye evindeki ürünün bittiğini maille hatırlatarak müşteri ihtiyaçlarına odaklandıklarının altını çizdi.


Yazı: HÜLYA MERAL

http://twitter.com/hulyameral

Hiç yorum yok: